ماه عسلی

طبقه بندی موضوعی

خوزستان و مهمانش

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۲۸ ب.ظ

خفگی مردم خوزستان و جان نثاری حضرات استانی !


به گزارش روناش ، “علیرضا صالحی زاده” طی مطلبی که در “وبلاگ پلاک دزفول” منتشر گردید ، نوشت :

روز اول که آمدی نامت را “مهمان نا خوانده” گذاشتند، یواش یواش دیدند شما انگار قصد خداحافظی نداری و به قولی “کنگر خورده ای و لنگر انداختی” . یواش یواش از مهمان ناخوانده به صاحبخانه تبدیل شدی. صاحبخانه دارد یواش یواش از خانه اش بیرون  می رود تا به تو مهمان ناخوانده خوش بگذرد.



گرد و خاک که عددی نیست که ما را به زانو در آورد، آقایان مسئول غم شان نباشد ما مقاوم ایستاده ایم !

آقایان غم شان نباشد ، این مشکل آنها نیست ، مشکل ماست با مهمان ناخوانده که نفسمان را بریده است!!

آقایان مسئول، شما به فکر خشک شدن زاینده رود و دریاچه ارومیه باشید ، ما را با لب کارون و سر پل دزفیل تنها بگذارید! آخه اونها مهمتر هستند .

آقایان وزرا، ؛ غم تان نباشد در استان ما مسئولینی که گذاشته اید که بسیار وفادارند ، اگر خاک ۱۰۰برابر حد مجاز هم باشد این آقایان دستشان وزبانشان می لرزد که اداره ای را تعطیل نمایند، خیر سرمان نهایتش ۲ ساعت تعطیل می کنند که هم دهان ما را ببندند و هم جان نثاری خود را به والا حضرتان ابلاغ نمایند.

تازه تعطیل هم که کنند ما که شمال و ویلا نداریم که برویم و صفایی بکنیم ، پس غمی نیست می رویم همان اداره بهتر است ! شاید هم مسئولان استان به همین دلیل است که تعطیل نمی کنند ، دلشان برای ما می سوزد، می ترسند غصه بخوریم و علاوه بر سرطان ریه ،بیماری اعصاب هم بگیریم.

آقایان نماینده ، به جایتان باشم هر ۱۸ نفرتان در اولین حضورتان در مجلس با ماسک به داخل صحن علنی بروید تا شاید دل مسئولان ارشد تکانی بخورد و کاری بکنند.

مسئولان غم شان نباشد ، بودجه بیت المال را بدهند که برادران فوتبالیست که یکدفعه در زندگی کم نیاورند، و هوای دلشان خاکی نشود ، باید سالی قریب به ۱۰میلیارد بدهیم به سرمربی تیم ملی فوتبال که بتواند گل خوردنمان را مهار کند ، بودجه ها برای برپایی چندین سمینار اختصاص یابد تا از صدقه سر برپایی این همایش ها برخی به آب و نانی برسند دیگر با این همه هزینه بودجه ای نمی ماند برای مهار ریزگردها.

چند روز پیش خبری دیدیم که به ۱۲ استان بودجه باروری ابرها داده اند و باز هم خوزستان جزء اینها نبود، نام گیلان و مازندران بود ،اما نامی از اهواز نبود !! بعد که فکر کردیم متوجه شدیم که نه اینکه گیلان بارانش کم است و خوزستان هر روز باران می آید و حتی در تابستان نیز باران می آید به همین دلیل خوزستان دیگر نیازی به باوری ابرها ندارد!!!

ظریفی گفت : انگار مسئولان نقشه را بر عکس گرفته اند ، یعنی دریای خرز و جنگلهای سر سبز آمده جنوب و خلیج فارس و کارون و دز رفته اند شمال!

آقایان مسئول ، وزرای عزیز! شما به فکر مذاکره با ۱+۵ و ۵+۲ و۱+۱ و… باشید ، تازه اگر عدد کم آورید می توانید بگویید تا ما به شما عدد قرض بدهیم  . یکدفعه مذاکره با کشورهای صادر کننده خاک را در دستور کار خود قرار ندهید! اروپا بیشتر حال می دهد تا کشورهای اطراف!  

ما اینجا محکم ایستاده ایم ، آب کارون را بردید ، فدای سرتان! ، آب دز گوارای وجودتان ، کرخه را خواهشاً بی خیال نباشید ، نفت و گاز که قابل این حرفها را ندارد، مقاومت در برابر دشمن در ۸ سال جنگ که وظیفه بوده است و تازه هر سال ایام دفاع مقدس هم که شما یاد خوزستان می کنید؛ پس غم تان نباشد ما محکم ایستاده ایم. سرطان ریه ، خاک با غلظت ۶۶ برابر حد مجاز ، باران اسیدی ، فدای لبخندهای ظریفتان! خاک بر سر روی ما بریزد بهتر تا بر  صورتهای آنکارد کرده ی آقایان!

ولی خداییش اگر فرصتی شد … و از رفع مشکل آب زاینده رود و چشم انداز سی و سه پل و خشکی دریاچه ارومیه و هوای پاک تهران و ۵+۱ و حل مشکل بیماری ببر مازندران  و بدهی های استقلال و پرسپولیس و … فارغ شدید ، نیم نگاهی هم به استان ما و خاک نمایید …

 درست است که صبوریم، ولی بلاخره مریض هم می شویم … به خدا ما خوزستانیها هم  آسمان آبی را دوست داریم … به خدا نامردیه هم خاک بخوریم و هم هیچ امتیاز ویژه ایی برایمان در نظر نگیرید … با این خاک اگر از مردمان این دیار آزمایش بگیرند هم انگار سالهاست که سیگار می کشند … قبول کنید ما هم جانباز شیمیایی داریم که این هوا برایشان سم است … به جایی بر نخواهد خورد اگر یکبار هم سر کیسه را برای خوزستان شُل کنید!


به خدا مسئولان مردم خوزستان هم گناه دارند …

منبع :روناش


نظرات  (۱)

مهمان اجباری
پاسخ:
 روز شنبه مورخ 93/11/25 راس ساعت 11 تجمع مرد دزفول جلوی درب ساختمان فرمانداری به اعتراض آلودگی هوا و گرد و خاک منتظر دیدارتون هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی