ماه عسلی

طبقه بندی موضوعی

حضور زنان در پست‌های مدیریتی IT

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۱۵ ب.ظ
در حوزه فناوری و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مردان همچنان بیشترین سهم از پست‌های مدیریتی را دارند.


بانک جهانی: حضور زنان در پست‌های مدیریتی IT افزایش می‌یابد


بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی بانک جهانی، ۴.۱ درصد از سازمان‌ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) زنان را در پست‌های مدیریتی ارشد خود قرار داده‌اند و این در حالی است که در کشورهای جنوب صحرای آفریقا زنان ۱۵.۸ درصد از پست‌های مدیریتی را در اختیار گرفته‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، در حوزه فناوری و سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مردان همچنان بیشترین سهم از پست‌های مدیریتی را در دست دارند و البته بانک جهانی اعلام کرده است که در این بخش زنان می‌کوشند قانون یاد شده را تغییر دهند.

هفته گذشته دومین کنفرانس سالانه Women in STEM در دبی برگزار شد و بیش از ۳۰۰ زن که پست‌های مدیریتی ارشد در حوزه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی(STEM) را برعهده داشتند، دور هم جمع شدند.

"رومبیدزای ملامبو"(Rumbidzayi Mlambo) مدیر این کنفرانس اعلام کرد که زنان نقش کلیدی در پست‌های مدیریتی دارند و به خصوص در حوزه فناوری، این گروه از افراد بزرگترین تغییرات را ایجاد خواهند کرد.


 


او توضیح داد که برای زنان آسان‌تر است تا علوم پزشکی و درمانی به صورت کاربردی‌تر در زندگی روزمره مردم مورد استفاده قرار گیرد، جنبه‌های کاربردی‌تر فناوری به کار گرفته شود و ابعاد غیرفعال در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرده است که زنان در کشورهای درحال توسعه بیش از کشورهای توسعه یافته پست‌های مدیریتی را در اختیار می‌گیرند و تا سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد آن خواهیم بود که تعداد مدیران زن در حوزه IT در کشورهای درحال توسعه با مدیران مرد برابری کند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۳۰
زنبور عسلی

IT

فناوری

نظرات  (۱)

سال 2040 زنان دنیا را می چرخانند... گرچه الان هم می چرخانند
پاسخ:
بله صد در صد همینطوره که میفرمایید جناب عبادی .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی