ماه عسلی

طبقه بندی موضوعی

برج خورشیدی

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

برج خورشیدی مسکونی



روستای بالا رونده  در" کالابریا"ی "ایتالیا" ،طراحی شده بوسیله  "تانگو ورمت"، " فیلیپه ریزوتی"، " ساموئل ناگوته"رامبول "در بریتانیا، یکی از برندگان طرح های پیشنهادی در بزرگراه خورشیدی است. طرحی که با استفاده  از مقاطع بزرگراه  "سالمو-رجیو" "کالابریا"  به زودی در دستورکار سازمان اعتبارات بزرگراه ها قرار می گیرد. پروژه با استفاده از فضای خالی زیر پل های بتنی و راه آهن، در هر دو زمینه  برنامه ریزی و معماری، جاه طلبانه و متهورانه می باشد.



از دیدگاه معماران "اکسو"، هرگونه ساخت و ساز در اینگونه فضاها ، مستلزم دقتی خاص به مفهوم "ترکیب" هم ازلحاظ بصری و هم غیر بصری می باشد.
البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده از پتانسیل های سایت پروژه، به منظور ترکیب آن با فضای باز اطراف ،دقت لازم را می طلبد.
دست اندر کاران با دو رویکرد متفاوت رو به رو بودند، که آیا  پل بتنی ، می تواند با یکپارچگی منطقه بکر  "کالابریا"  یکی شود؟ و  یا از دیدگاهی دیگر ،آنها می توانند همانند یک محرک قوی در جهت ارائه امکانات و احتمالات جدید ، مانند ارائه  روش های گسترش جدید ولی نامانوس در منطقه باشند و گزینه دوم را در پیش گیرند؟
همچنین گروه منتخب معماران ،با هدف توجه به محیط زیست ، تخصیص چنین راهکارهایی را برای عملکرد هایی نظیر مراکز درمانی و بهداشتی و پرتو درمانی ، که تیپولوزی بالارونده و اوج گیرنده را می طلبند ، پیشنهاد دادند.



طبیعت بکر قابل مشاهده در منطقه ، پروژه را تحت تاثیر قرار میداد .منطقه "کالابریا " از لحاظ  آب و هوایی، یکی از پایدار ترین مناطق جهان است و یکی از متنوع ترین سکونتگاههای طبیعی را در برابر انسانها  قرار داده است. در روستای بالا رونده ،مجموعه به صورت خودگردان و مستقل طراحی شده است.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی